2.2.6.4 Financieel terugkijken
Lasten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
2020 | 2020 | 2020 | N/V | ||
5.1 Sportbeleid en activering | 3.995 | 3.973 | -21 | V | |
5.2 Sportaccommodaties | 1.009 | 1.099 | 90 | N | |
5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie | 3.287 | 3.042 | -245 | V | |
5.4 Musea | 86 | 86 | 0 | N | |
5.5 Cultureel erfgoed | 116 | 38 | -78 | V | |
5.6 Media | 2.160 | 2.153 | -7 | V | |
5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | 5.787 | 5.856 | 69 | N | |
Totaal lasten | 16.438 | 16.247 | -191 | V | |
Bedragen x 1.000 euro |
Baten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
2020 | 2020 | 2020 | N/V | ||
5.1 Sportbeleid en activering | -40 | -40 | 0 | N | |
5.2 Sportaccommodaties | -204 | -397 | -193 | V | |
5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie | 0 | -71 | -71 | V | |
5.4 Musea | 0 | 0 | 0 | N | |
5.5 Cultureel erfgoed | 0 | 0 | 0 | N | |
5.6 Media | 0 | 0 | 0 | N | |
5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | -31 | -66 | -35 | V | |
Totaal baten | -276 | -575 | -299 | V | |
Bedragen x 1.000 euro |
Saldo per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
2020 | 2020 | 2020 | N/V | ||
5.1 Sportbeleid en activering | 3.955 | 3.933 | -21 | V | |
5.2 Sportaccommodaties | 804 | 702 | -102 | V | |
5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie | 3.287 | 2.971 | -316 | V | |
5.4 Musea | 86 | 86 | 0 | N | |
5.5 Cultureel erfgoed | 116 | 38 | -78 | V | |
5.6 Media | 2.160 | 2.153 | -7 | V | |
5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | 5.755 | 5.789 | 34 | N | |
Totaal saldo | 16.163 | 15.672 | -491 | V | |
Bedragen x 1.000 euro |
Verschillen:
In de verschillenanalyse worden alleen de verschillen tussen begroting en werkelijkheid toegelicht die niet voortkomen uit kapitaallasten en de meerjarige incidentele projecten. Zie hiervoor de toelichting onder 2.2 Basisbegroting.
5.2 Sportaccommodaties
Het voordeel op de baten wordt verklaard door de begrotingssystematiek van de meerjarige incidentele projecten.
5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
Het voordeel op de lasten wordt verklaard door de begrotingssystematiek van de meerjarige incidentele projecten.
Met betrekking tot de subsidieverstrekking aan culturele instellingen en het sportbedrijf verwachten wij dat deze organisaties niet geheel hebben voldaan aan de maatschappelijke vraag en de bijhorende uitvoeringsovereenkomsten in 2020 vanwege Covid-19. De jaarverantwoording 2020 wordt voor 1 april door betreffende partijen aangeleverd en daarna worden de beschikkingen definitief vastgesteld in juni 2021.
Incidenteel is een bedrag toegekend van 53.000 euro aan het Theaterhotel voor cofinanciering, zodat het Theaterhotel een bijdrage kon ontvangen uit het Stimuleringsfonds Podiumkunsten. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de subsidie voor 2021.
5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
Met name als gevolg van stijgende verzekeringskosten en de overname van het wagenpark van voormalig Stadstoezicht is het budget voor de exploitatielasten van tractiemiddelen niet langer toereikend. Hierdoor is er aan de lastenkant sprake van een nadeel van 165.000 euro. In de begroting 2021 zijn hiervoor structureel aanvullende middelen beschikbaar gesteld. Het nadeel wordt gedempt door enkele voordelen op de budgetten voor klein en verzorgend onderhoud.