3.8.2 Wat hebben we bereikt?
- Door het oprichten van het ondernemersloket hebben ondernemers een eenduidig aanspreekpunt gekregen en is de dienstverlening voor ondernemers beter bij elkaar gebracht
- Er zijn meer producten digitaal leverbaar en er wordt meer gebruik gemaakt van digitaal aangeboden diensten
- Door ons klantcontactsysteem intensiever te gebruiken en ook de hierbij behorende kennis (opgeslagen in onze kennisbank dienstverlening) hebben we de centrale regiefunctie bij meervoudige en complexere klantvragen kunnen versterken
- De invoer van de Omgevingswet is 1 jaar uitgesteld. De nieuwe invoerdatum is nu 1 januari 2022. Voor de resultaten met betrekking tot de Omgevingswet wordt verwezen naar het Programma Omgevingswet.
Indicator | 2017 | 2018 | 2019 | 2020* | |
---|---|---|---|---|---|
Waardering inwoners algehele dienstverlening | Almelo | 6,4 | 6,4 | 6,7 | 6,7 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 6,8 | 6,8 | 6,7 | 6,7 |
Waardering inwoners digitale dienstverlening | Almelo | 6,8 | 6,8 | 7,1 | 7,1 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 6,9 | 6,9 | 7,0 | 7,0 |
Waardering ondernemers algehele dienstverlening | Almelo | - | 6,3 | 6,3 | 6,3 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat ondernemers geven voor de dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | - | 6,3 | 6,3 | 6,3 |
Waardering ondernemers digitale dienstverlening | Almelo | - | 7,5 | 7,5 | 7,5 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat ondernemers geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | - | 7,5 | 6,6 | 6,6 |
* Voor de ondernemersgegevens in 2020 hebben we gebruik gemaakt van de peilinggegevens uit 2018.
Volgens planning zou de ondernemerspeiling in 2020 weer worden uitgevoerd.
I.v.m. de coronapandemie is besloten dit uit te stellen en deze in het 2 e kwartaal 2021 uit te voeren.
Indicator | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
---|---|---|---|---|---|
Waardering gemeentelijke klantfeedback alle gemeten producten en kanalen | Almelo | 8,7 | 9,1 | 9,2 | * |
Toelichting:
* = Door de coronapandemie is er voor het jaar 2020 geen statistisch verantwoord cijfer te produceren. Een groot deel van de klantfeedback wordt verzameld via apparatuur met een aanraakscherm. Deze apparatuur is gedurende de coronapandemie vanwege mogelijk besmettingsgevaar buiten werking gesteld.
De eigen indicator wordt gemeten na een baliebezoek. Een inwoner kan de dienstverlening met een groene (goed, =10 punten), een oranje (matig, = 5 punten) of een rode smiley (slecht, = 0 punten) waarderen.
Het getal geeft de gemiddelde waardering aan van alle binnengekomen reacties.