Jaarverantwoording 2020
portal

Paragrafen

Dienstverlening

3.8.3 Wat hebben we gedaan?

  • Opstellen hernieuwde gemeentebrede visie op dienstverlening die in 1e kwartaal 2021 zal worden vastgesteld
  • Toegang dienstverlening sociaal (o.a. WMO, gezinszorg, Jeugdzorg) gebundeld samengebracht onder de sociale wijkteams. 1e telefonische contacten worden voor alle dienstverlening inclusief het sociaal domein gebundeld afgehandeld door het KCC
  • Opzetten en inrichten van het team online, met daarin de disciplines dienstverlening, communicatie en Informatisering & automatisering om onze online dienstverlening structureel verder uit te bouwen en te verbeteren
  • Opstellen afwegingskader voor online diensten waarmee nieuwe online diensten kwalitatief en op de benodigde vereisten (o.a. beveiliging, toegankelijkheid, uitgangspunten dienstverlening) kunnen worden getoetst
  • Door de coronapandemie hebben we onze dienstverlening op verschillende onderdelen moeten aanpassen:
    • We werken alleen nog maar op afspraak
    • Tijdens de lock-down periodes is de dienstverlening beperkt tot de noodzakelijke dienstverlening
    • Bijna alle medewerkers die ons algemene nummer 0546-54 11 11 bemensen kunnen volledig vanaf huis werken
    • Om continuïteit te waarborgen is er een aantal maanden binnen het KCC in thuiswerk - op kantoor werkende ploegen gewerkt
  • Producten die vallen onder de nieuwe Omgevingswet en relatief eenvoudig zijn, zijn allemaal bekeken en opnieuw ingericht. Hierdoor kunnen deze producten vanaf 1 januari 2022 nog sneller en met betere en uniforme kwaliteit geleverd worden
  • Uitbreiden van het aantal producten waarbij via 100% kostendekkende leges de kostprijs wordt bepaald
  • Ondernemers zijn actief benaderd om het ondernemersloket bij hen bekend te maken
  • Ondernemers zijn vanuit het ondernemersloket actief geïnformeerd over ondersteuningsmaatregelen in relatie tot de coronapandemie
Deze pagina is gebouwd op 07/19/2021 15:32:02 met de export van 07/19/2021 15:20:17